poniedziałek, 12 stycznia 2015

Ofiarowana- życie w sekcie scjentologów

Jedną z wielu książek jaką miałam przeczytać w grudniu była Ofiarowana autorstwa Jenne Miscavigre Hill, bratanicy głównego przywódcy scjentologów. Opowiada ona prawdziwą i momentami wstrząsającą historię swojego życia począwszy od dzieciństwa aż do dorosłości. Jest to doskonała pozycja dla osób, które lubią czytać literaturę faktu, która niekoniecznie jest reportażem bądź typową biografią słanej osoby. Ja osobiście łyknęłam tą książkę bardzo szybko i z wielką przyjemnością pomimo tego, że pełno w niej trudnej do ogarnięcia terminologii i struktury sekty scjentologicznej. Po przeczytaniu historii Jenn'y trudno uwierzyć, że w obecnych czasach ktoś, jakaś organizacja jest w stanie ogarnąć umysły i całkowicie zniewolić takie rzesze ludzi.
Siedmioletnia Jenn'a zostaje praktycznie odizolowana od swoich rodziców, którzy są aktywnymi członkami organizacji. Dziewczynka wraz z bratem i innymi dziećmi ciężko pracuje fizycznie na farmie, wykonując absurdalne obowiązki, które w normalnych warunkach powierzone by były dorosłym. W momencie śmierci najważniejszego guru w sekcie władzę nad organizacją przejmuje wujek Jenn'y przez co jej zachowanie jak i ona sama poddane zostają restrykcyjnemu reżimowi i kontroli. Dziewczyna nie widzi w tym nic dziwnego i dość łatwo daje się podporządkować zakazom, wielogodzinnym przesłuchaniom czy abstrakcyjnym kursom nad samoświadomością. Dzieje się tak do czasu gdy zakochuje się i chce założyć rodzinę. Dostrzega wtedy, że sekta scjentologiczna nie dość, że ogranicza ją praktycznie w każdej strefie życia, stosuje groźby i mobbing to jeszcze praktykuje czynności mające na celu pranie mózgów ich członom. Na szczęście Jenn'y udaje się zerwać z sektą mimo tego, iż wewnątrz niej w dalszym ciagu znajdują się jej przyjaciele oraz rodzina.
Wstrząsające wspomnienia dziewczyny przedstawiają niewiarygodny obraz sekty scjentologicznej i jej mroczne sekrety. Jenn'a wypowiada wojnę tej organizacji, żeby uchronić innych przed tym niebezpieczeństwem. Jest to o tyle trudne, ponieważ scjentologami są znane osobistości i gwiazdy ekranu takie jak Tom Cruise, Will Smith czy John Travolta, które w znaczącym stopniu wspierają organizację. 
Bardzo polecam tą książkę, aby każdy mógł wyrobić sobie swoje własne zdanie temat scjentologów i potencjalnego zagrożenia jakie ze sobą niosą. A jaką Wy macie opinie na temat tej organizacji, jest to religia, moda czy zagrożenie.

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. No jestem ciekawa czy Tobie też przypadnie do gustu ta książka.

      Usuń
  2. Słyszałam o tej książce, bo ktoś u mnie w rodzinie czytał - tylko nie wiem, czy, ten ktoś ją ma, czy ją wypożyczał ;) W każdym razie, sama niestety nie dałam radę jej przeczytać - po prostu wtedy mnie nie zainteresowała - a teraz mam chętkę.

    OdpowiedzUsuń