sobota, 17 października 2015

"Kasacja" Remigiusz Mróz

Kto jeszcze nie zna Mroza? A kto jeszcze Mroza nie lubi? Ja tam jestem jego świeżą fanką. "Kasacja" jest już czwartą książką Remigiusza Mroza, jaką przeczytałam i mimo tego, że poprzednia "Ekspozycja" niespecjalnie trafiła w moje gusta, to postanowiłam sięgnąć po starszą "Kasacje". Skusił mnie również fakt, iż 21 października wychodzi jej druga część, dlatego trzeba było nadrobić zaległości. Tym razem się jednak nie zawiodłam i książkę przeczytałam jednym tchem.

Akcja "Kasacji" rozgrywa się w Warszawie, w świecie tak zwanych białych kołnierzyków, a dokładniej w korporacji prawniczej Żelazny&McVay. Kordian Oryński rozpoczyna swoją aplikację pod patronatem Joanny Chyłki, bezwzględnej warszawskiej prawniczki. Już od pierwszego dnia Oryński zostaje rzucony na głęboką wodę, ponieważ będzie pomagał w prowadzeniu beznadziejnej sprawy klienta Chyłki. Piotr Langer junior, syn bisnemena jest oskarżony o podwójne morderstwo ze szczególnym okrucieństwem dwójki ludzi we własnym mieszkaniu. Dowody są niepodważalne, a sprawę komplikuje fakt, że mężczyzna ani nie przyznaje się do winy, ani nie twierdzi, że nie popełnił tego czynu. Jednym słowem odmawia udzielania wyjaśnień. Jednak zarówno Kordian jak i Joanna widzą w całej sytuacji drugie dno, ponieważ wszystko jest aż nader oczywiste. Nie mylili się, cały czas prowadzona była podwójna gra. Nikt się jednak nie spodziewał takiego rozwoju wypadków.

Jak zwykle Mróz nie zawiódł mnie stylem pisania. Przez "Kasację" przeszłam jak przez masło. W każdej możliwej chwili sięgałam po książkę aby dowiedzieć się jak rozwija się fabuła, która do samego końca trzymała w niepewności i napięciu. Doskonale oddał również klimat warszawskiej korporacji i bezwzględnego wyjściu szczurów. Ah i jeszcze bardzo ważny element, o którym nie można nie wspomnieć, pomimo tego, iż "Kasacjii" bliżej do kryminału niż komedii to jednak w wielu miejscach autor wykazuje duże, inteligentne poczucie humoru. Cięty język głównej bohaterki dodaje smaczku całej historii. Już nie mogę doczekać kolejnej części.

 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam czytać książki Polaków!:) Niestety, Mroza nie znam, ale postaram się to bardzo szybko nadrobić! ,,Kasacja" wydaje się być ambitną lekturą, ale i gwarancją dobrej zabawy :) Humor jest ważny w książce!
    http://www.alicjadobry.pl/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Przymierzam się do niego jak kot do jeża, moze w koncu sie zdecyduje ;)

    OdpowiedzUsuń